22
Mai
10

Love, baby, love!

Ploua. Doamne, ce stare de somnolenta imi produce vremea asta! Ma simt ca si cum ploapele mi-ar fi fost lipite cu superglue, iar creierul extirpat ca o tumoare. Anyway, ma trezesc, mai lenevesc putin, dupa care intamplator, privirea mi se atinteste asupra unei postari de pe un blog oarecare. Penibil! Penibil! Penibil! De 3 ori penibil! Blogul respectiv apartinea unei tipe de vreo 14 ani care, vezi Doamne, suferise o deceptie in dragoste. Pot spune ca am ramas  interzisa. Adica, ce poate  sti o copila de 14 ani despre dragoste, gelozie si deceptie amoroasa? Iti spun eu ce:nimic! Ah, si era atat de naiva tipa, incat sustinea mandra si senina ca din ziua in care s-au despartit nu a mai avut o clipa de liniste, a varsat neincetat lacrimi amare si tot felul de chestii cheesy care, efectiv, imi provocau greata. Adica, pentru numele lui Dumnezeu, esti doar un copil, abia incepi sa gusti din viata, si tu sustii ca iubesti „cum nu ai mai iubit si nici nu vei mai iubi pe cineva” /:) Hello! Wake up! In primul rand, sentimentul de iubire presupune incredere si respect-lucruri care lipseau cu desavarsire in relatia lor. In al doilea rand, pentru a iubi o persoana trebuie sa o cunosti foarte bine; asa ca scuza-ma, dar saraca naiva nu se cunostea nici macar pe ea, deci nici nu intra in calcul posibiltatea ca ea sa il cunoasca indeajuns de bine pe Fat Frumos de Cluj. Da, tipa era din Cluj. Dar nu asta conteaza; ideea e ca eu pur si simplu nu pot intelege ce avea/ce n-avea tipa in cap in momentul in care i-a spus ca il iubeste. Vreau sa zic, cum si-a dat ea seama ca il iubeste? A avut o revelatie sau ce? Cred ca in curand vom atinge nirvana in prostie, sincer. La 14 ani nu esti suficient de matur, suficient de copt, suficient de stapan pe tine si pe sentimentele tale incat sa te poti lansa in teorii despre iubire si bla bla. Care-i chestia?! Iubirea nu e telenovelistica, nu exista niciun Jose Armando care se indragosteste de tine din prima clipa in care te zareste mergand senina cu 2 codite in cap, aparat dentar si ochelari cu rama groasa. Problema e ca unii chiar viseaza prea mult! 

 Aaa, si alta chestie: love at  first sight :> Suna incitant, nu? Ding ding ding- raspuns corect: nu!  Suna gretos de siropos si de penibil. Cum e posibil sa mai crezi inca in genul asta de rahaturi? God! Ma  scot din sarite cei care promoveaza ideea asta; pe scurt, ii consider dezaxati. Si partea rea e ca acest „cult” de ciudati cuprinde un numar din ce in ce mai mare de adepti.  Sunt practic niste naivi incurabili(sa nu spun cretini)!

Si stau si ma intreb: or avea un mentor? Un guru? Se aduna in grupuri restranse si se aseaza in forma de cerc in mijlocul caruia se afla predicatorul? Intrunirile au loc intr-o grota sau pe vreun pisc de munte unde pot crea mai repede legatura spirituala cu absolutul? Serios vorbind, astea tind sa devina intrebari existentiale pentru mine si nu e deloc placut sa-mi ocup mintea incercand sa descifrez modul de gandire complet imatur al unora. Sau poate nu e o chestie legata de gandire, poate sunt ei mai „simtitori”, mai profunzi si eu le iau geniul in deradere:-/ Intocmai ca o ignoranta. Mda, sincer ma indoiesc. Ma indoiesc ca ma insel, la fel de mult pe cat ma indoiesc ca visatorii astia au vreo idee pe ce lume traiesc.

Ei, dar sa nu ignoram partea buna a acestor diferente intre mentalitatile noastre, si anume ca exista diversitate in gandire . Interesant concept de diversitate, nu?

Si totusi ramane o intrebare: cum poate sustine o copila de 14 ani ca iubeste  cand ea nu se iubeste nici pe sine indeajuns de mult incat sa-si doresca sa se cunoasca si sa se respecte?

Capitulez.

8 Responses to “Love, baby, love!”


  1. 1 Adi Ionescu
    Iulie 13, 2010 la 11:52 am

    Simt nevoia sa te contrazic. O copila de 14 ani stie ce este dragostea, gelozia si mai ales deceptia amoroasa. Este adevarat ca experienta ei de viata si in dragoste este limitata la 14 ani, dar in felul ei iubeste. Asa imatura cum o vezi tu. Si daca vrei o parere personala, la varsta asta cred ca iubirea este mult mai pura si profunda. Inaintand in varsta suntem influentati de multi “factori externi” si uitam sa iubim. Am impresia ca tu ai o problema cu cei care sunt diferiti si nu-ti impartasesc ideile si conceptiile. Probabil ca o sa te scot si eu din sarite pentru ca sunt de partea lor. Poate ca in viziunea ta suntem dezaxati, cretini, ciudati, naivi incurabili sau cum vrei tu sa ne numesti, dar asta simtim noi. “Rahaturi” cum le numesti tu. Si da, avem un mentor. Un sentiment de atractie fata de o persoana pe care o vezi pentru prima oara. Chiar e putin exagerat sa o numim iubire sau dragoste. Asa cum ai spus si tu, sentimentul de iubire presupune si incredere si respect. E doar atractie si dorinta. Dar de obicei, de la atractie la iubire mai este doar un pas mic pe care il faci la a doua intalnire (nu generalizez). Poate iti pare ilogic dar e un sentiment frumos si imi pare rau pentru tine ca nu poti sa treci prin el. Asta daca nu cumva suferi si tu din cauza dragostei la prima vedere si acum incerci sa-ti schimbi si sa-ti impui alte conceptii. In fine. Si ca sa raspund la una din intrebarile tale existentiale, in rest suntem normali. Fara spirale pentru integrarea in absolut, grote si guru.

    • Iulie 13, 2010 la 12:21 pm

      Nu am nicidecum o problema cu cei care nu sunt compatibili cu ideile mele, pur si simplu mi-am expus propriile pareri. Si ca sa te lamuresc, nu sufar din cauza dragostei la prima vedere, nici pe departe. Nu am cum sa sufar din cauza a ceva in care nu cred, nu? Si ma bucur ca esti de acord cu mine ca dragoste la prima vedere e mult spus. Exista atractie la prima vedere, cu asta sunt perfect de acord. Dar iarasi, cred ca de la atractie fizica pana la iubire e un pas destul de mare.
      Si cu dragostea la 14 ani iar nu sunt de acord. Nu esti destul de matur pentru a spune ca iubesti, pentru ca nu stiu cum vezi tu asta, dar mie mi se pare un sentiment destul de puternic. Poate e pasiune, atractie pentru necunoscut, dorinat de a experimenta noi situatii, noi sentimente, dar sincer cred ca e mai mult o chestie de autosugestie.
      A te simti atras de o persoana nu inseamna a iubi. Nici pe departe. Iubirea e un sentiment mult prea complex, asa ca nu poti spune ca iubesti o persoana dupa 48 de ore de cand ai intalnit-o. E nevoie de timp pentru a-l cunoaste pe celalalt, pentru a-l accepta asa cum e, pentru a-i iubi defectele pentru ca pur si simplu sunt ale LUI, pentru a-i simti lipsa si sa poti baga mana in foc ca maine sau peste o luna vei simti aceeasi nevoie sa il vezi, daca nu mai mare.

      Dar, repet, astea sunt doar parerile mele, asta e ceea ce cred si nimeni si nimic nu-mi va schimba aceste pareri, asa cum nici eu nu incerc sa o schimb pe a altcuiva.

  2. 4 Adi Ionescu
    Iulie 13, 2010 la 1:31 pm

    Cred ca „dragoste la prima vedere” este doar o expresie care a fost interpretata gresit. Si aceasta greseala s-a perpetuat peste generatii. De asta am specificat cuvantul „atractia”. Oricum si „definitia” cuvantului dragoste s-a schimbat de la o generatie la alta. Scopul acestor commuri nu este sa te schimbe ci sa accepti existenta noastra si sa nu ne mai vezi dezaxati, cretini, ciudati, naivi incurabili. Si noi si voi avem avantaje si dezavantaje ca suntem asa

  3. Iulie 13, 2010 la 2:08 pm

    OK, nu toti simtim si gandim la fel, nu avem toti aceleasi convingeri si conceptii si da, dragostea e simtita diferit de la persoana la persoana. Dar cu toate astea, eu nu-mi pot explica toata treaba asta cu dragostea la prima vedere si dragostea prematura, sa zic asa. E pur si simplu ceva in care nu cred. Cred ,in schimb, ca tu crezi, ca multi altii cred si accept asta, insa pentru mine iubirea e..altceva. Nu atractia fizica primeaza, ci respectul si increderea, mai ales increderea. Si nu spun ca pentru tine ,de exemplu, nu ar conta astea, dar nu-mi pot explica cum poti avea incredere in cineva atat de usor si de repede. Si imi vei spune probabil ca toate astea vin pe parcurs; pai in cazul meu respectul si increderea sunt foarte strans legate de iubire si abia atunci cand voi sti ca le-am castigat, ca ele exista in relatia mea, pot spune ca sunt pregatita si capabila sa iubesc.

  4. Octombrie 17, 2010 la 4:08 pm

    si cum de eu abea acum vad povestea ta ?!? hmm, ce articol interesant mi-a scapat 😀

    Ca omu’ imi dau cu parerea conform ideologiilor mele. Te port putin prin biologia corpului uman, cuvantul feromon iti spune ceva ? Lasa-ma pe mine. Chimia dintre 2 persoane e asa numita ” dragoste la prima vedere „. E cercetat si destul de dovedit faptul ca acest tip de atractie e destul de puternic, si cum varsta de pubertate la care copii ajung e tot mai mica nu ma mira faptul ca acea „copila” de 14 ani sa fie influentata de acesti „magneti”.
    In plus, cuvantul iubire nu mai reprezinta acel sentiment pur, cel pe care il credeam in copilaria noastra, pentru unui e doar un cuvant mai, mai „pompos”. Eu personal nu stiu daca l-am rostit sau scris de 5 ori in viata mea 8-|, il consider prea puternic. Altii, nu.

  5. Octombrie 17, 2010 la 7:22 pm

    Eu il vad ca pe un cuvant mult prea puternic pentru a fi rostit asa una, doua. Cum atata timp cat nu cunosti o persoana nu o poti iubi, nu cred ca don’soara poate vorbi despre dragoste. Parerea mea, parerea mea.


Lasă un răspuns

about.

vede perna murdara pe care il asteapta ea:
"iarta-ma, ti-am furat o geana"..

Blog Stats

  • 10,893 hits
Mai 2010
L M M M V S D
    Iun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

