17
Dec
10

„Brida”

De Coelho. Am citit-o de curand, acum 2 zile mai exact, si v-o recomand. De fapt, va spun ca e imperativ sa o cititi! Cel putin in cazul meu s-a potrivit de minune cu depresia din colectia toamna-iarna a carei mandra posesoare sunt, in sensul ca a mai domolit-o putin, putin spre de tot. E o carte care te face sa zambesti, sa-ti amintesti si sa traiesti.E o carte despre mine, despre tine, despre..

Ca tare ma mananca degetele si zau de nu-mi vine sa selectez/postez si niste citate din carte . Si zau de nu o voi face!

„Era la plaja cu tatal sau, iar el i-a cerut sa vada daca temperatura apei era buna. Avea 5 ani si s-a bucurat ca putea sa-l ajute; s-a dus pana la mal si si-a udat picioarele.
-Am bagat picioarele, este rece, i-a spus tatalui.
Tatal a luat-o in brate, a mers cu ea pana la mal si, fara sa o avertizeze, a aruncat-o in apa. S-a speriat, dar s-a bucurat de gluma.
-Cum este apa? a intrebat-o tatal.
-Este placuta, i-a spus ea.
-Atunci, de acum incolo, cand vei dori sa stii ceva, cufunda-te!”

„Mi-am semanat visele la picioarele tale;
Calca usor, pentru ca tu calci pe visele mele.”

„Brida simti mirosul algelor si gustul sarii in gura. Obrazul ei, lipit de jacheta lui Lorens, era cald. Era un moment intens, de existenta deplina. Toate cele 5 simturi ii functionau. N-o interesau acum cele 5 simturi.
-Vreau sa vorbesc cu tine, Lorens!
Lorens murmura ceva, insa inimii lui ii era frica.In timp ce privea norii si prapastia, intelesese ca acea femeie era cel mai important lucru din viata lui. Ca ea era o explicatie, singurul motiv pentru care existau acele stanci, acel cer, acea iarna.
-Vreau sa-ti spun ca te iubesc, spuse Brida cu multa caldura. Pentru ca tu mi-ai aratat bucuria iubirii.
Se simtea deplina, completa, cu tot acel peisaj care ii patrundea sufletul. El incepu sa-i mangaie parul. Iar ea avu siguranta ca, daca si-ar asuma riscuri, ar putea sa traiasca o dragoste pe care n-o mai traise niciodata.
Brida il saruta.”

„Ceea ce stiu e ca acea intalnire m-a invatat ceva ce n-o sa uit niciodata: cand gasesti un lucru important in viata, nu inseamna ca trebuie sa renunti la toate celelalte. Din cand in cand imi mai aduc aminte de el. Mi-ar placea sa stiu unde e, daca a descoperit ce cauta in acea dupa-amiaza sau daca traieste. Stiu ca nu o sa-l mai vad niciodata – de asta l-am iubit cu atata forta si cu atata certitudine. Pentru ca nu puteam niciodata sa-l pierd; mi s-a daruit in totalitate in acea dupa-amiaza.
Se ridica.”

„Magul ii intinse mana Bridei si ii oferi o floare. Brida atinse floarea. Era prima floare pe care o vedea dupa mai multe luni. Venise primavara.
-Oamenii ofera flori pentru ca in ele sta adevaratul sens al dragostei. Cine va incerca sa posede o floare ii va vedea frumusetea cum se vestejeste. Insa cine se va uita la o floare pe camp va ramane cu ea pentru totdeauna. Pentru ca ea devine una cu dupa-amiaza, cu apusul, cu mirosul pamantului umed si cu norii de pe cer.
Brida privea floarea. Magul i-o lua si o inapoie padurii. Ochii Bridei se umplura de lacrimi.
-Asta m-a invatat padurea. Ca tu niciodata nu vei fi a mea, si din cauza asta te voi avea pentru totdeauna.”

*Sa nu ma lasi sa te uit!

6 Responses to “„Brida””


  1. Decembrie 17, 2010 la 11:21 pm

    cat de siropooos …

    imi plac pozele alese siiii ultimul rand 😀

  2. Decembrie 17, 2010 la 11:56 pm

    de ce-i asa special 😕

    ca e ultimul, sau ca e scris cu steluta 😀 ?

  3. 5 Katia
    Decembrie 23, 2010 la 9:58 am

    First of all , ai absoluta dreptate ,cartea merita citita .Apoi …citatele alese sunt superbe!
    uite unele care mi-au placut mie ;;)
    „Daca ea era in stare sa puna o intrebare era pentru ca in alt Univers exista un raspuns.Cineva stia , chiar daca ea nu va sti niciodata.Nu mai avea nevoie sa inteleaga semnificatia vietii- era de ajuns sa se intalneasca cu acel Cineva care stia.”
    „Dragostea dintre ei a ajuns sa aiba acea intensitate a lucrurilor care au devenit eterne pentru ca stiu ca vor muri.”
    „In lumea ei nu exista Timpul.”
    Si mai sunt multe altele..dar daca noi ne apucam sa le insiram pe toate aici ..nu mai citeste nimeni cartea … si e pacat.;)

  4. 6 Denisse
    Decembrie 27, 2010 la 9:17 pm

    daca as mai fi gasit-o si eu la biblioteca :-<


Lasă un răspuns

about.

vede perna murdara pe care il asteapta ea:
"iarta-ma, ti-am furat o geana"..

Blog Stats

  • 10,893 hits
Decembrie 2010
L M M M V S D
« Noi   Ian »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

